Pages

February 13, 2011

after a week. . .

 baru seminggu start keja tapi dah rasa mcm sebulan...pheewww
padahal bukan masuk department lg..baru orientation...LOL...mcm ni la kalau badan dah lama sgt "rehat"..tu la "honeymoon" lama sgt...blk keja jek cari bantal dulu..huhu..
lom dpt nak adapt lg dgn perubahan..o_O

keja dgn co. jepun ni mmg bagi satu pengalaman baru kat aku..sbb co. jepun SANGAT STRICT..semua rule WAJIB follow.. bab masa jgn cakap la..mmg kena punctual..aku yg tak suka pakai jam ni pun terpaksa pakai jam sebab tak nak lewat..
punctuality & performance mmg sangat penting dlm co. jepun...kadang2 rasa mcm askar pun ada..T_T
kalau kita fikir positif mmg byk advantage..tak rugi pun follow semua rule tu...so skarang aku fikir +ve jek...takes it as challenge..^_^
tapi satu perkara yg best keja dgn co. jepun ni sbb dorg treat semua staff sama level..tak kira la ko top management ke operator ke still dilayan sama rata..yg tu mmg aku salute..=)

dlm masa smggu ni byk benda baru yg aku belajar..sangat menarik..biasa la kalau masuk co. jepun mmg kena start from zero..even dah ada pgalaman 10 thn pun still start from zero..huhu..bg aku yg fresh grad ni mmg tak da masalah lor..hohoho...aku diberi pendedahan kat setiap department..smpi operator side pun aku aku kena try...mmg best..kira lepas abes orientation ni mmg aku expert la setiap function of each department..=)
mmg bagus sbb kita akan tau apa yg berlaku dlm co..so kalau ada masalah kita bleh tolong improve or overcome that prob..tu la yg co. jepun praktikkan...mcm kartun wonderpet..apa yg penting KERJASAMA...

ok dah abes utk mggu ni..can't wait for next week...^_^

No comments:

Post a Comment