Pages

January 26, 2011

oh ubat...

bila tekak dah mula rasa perit..hidung mula berair...kepala pun dah pening2...
tu petanda aku perlukan ubat...*sighhhh
kenapa aku mengeluh bila sebut pasal ubat???
jawapannya UBAT adalah kelemahan terbesar aku...hohoho
aku bukan takut cuma tak suka makan ubat...sebab utamanya adalah aku TAK pandai nak telan ubat...
malu giler kot dah besar panjang still tak pandai telan ubat..T_T
nak buat camner kalau dah dari kecik tak reti2 nak telan ubat memang bawak ke besar la jawapnya..huhu
bukan aku tak nak telan..ubat tu yang tak nak masuk dalam tekak aku...
orang2 yang terdekat dengan aku macam family,ex-haousemate,ex-roomate memang dah faham sangat la dengan kelemahan aku yang satu ni..dorong pun kesian tengok aku..hahaha
penah skali masa kat kolej aku demam ke ape tah..senior paksa aku telan ubat..hampeh betol dorang tak pecaya aku tak pandai telan ubat..sampai menangis jugak la nak telan ubat tak masuk2..last2 baru dorang pecaya..
tapi kategori ubat yang aku tak suka cuma jenis tablet/pil dan seangkatan dengannya jek...ubat jenis cecair/syrup faveret kot...LOL
sekarang ni kalau pegi klinik or farmasi memang ubat jenis tablet or pil la yang akan diberikan..
kesian giler kat aku yang tak pandai nak telan ubat ni...T_T (kau ingat kau tu kecik lagi ke Dr. nak bagi ubat cecair..memang tak la!!!)

so kalau aku selsema aku prefer panadol soluble jek..thanks panadol soluble sebab menyenangkan orang macam aku ni...
kalau demam kuat dan memerlukan aku ke klinik untuk mendapatkan ubat dari Dr??...yes aku akan pergi dan sangat gembira mendapatkan ubat2 tablet yang banyak dari Dr..T_T
bila keadaan tak mengizinkan of coz la aku kena makan ubat tablet kan..caranya??? telan??? mesti la TAK...^_^
aku akan hancurkan ubat tablet tu dengan air panas then minum macam ubat cecair...yeayyy
pahit??? memang la agak pahit tapi aku lebih rela pahit dari terpaksa telan ubat tablet..yang belum tentu masuk dan meyeksakan tekak aku..huhuhu
dah ni memang kelemahan aku jadi aku terima dengan redha..lantak la orang nak kata pe kan..janji aku tak menyusahkan orang..^__^

ermm baru je lepas makan panadol actifast yang dihancurkan..=)
harap2 esok bangun pagi segar la sebab ada tempat perlu ku tuju..

oh fever or flu please go away..i wanna stay healthy...

2 comments: